Klantenservice

x

Reisdocumenten

Als je met vakantie gaat is het van belang te weten welk reisdocument je nodig hebt voor je vakantiebestemming. Soms volstaat een ID kaart, voor andere bestemmingen is een paspoort vereist. Ook kan een bepaalde geldigheid na terugkomst zijn vereist.

Voor de meest actuele informatie inzake geldige reisdocumenten verwijzen wij je naar de ambassade of het consulaat van je vakantieland in het land waar je woonachtig bent. De reglementen voor andere nationaliteiten dan de Nederlandse kunnen afwijken.

Volgens de ANVR-Reisvoorwaarden blijf je zelf verantwoordelijk voor het in het bezit hebben van de juiste en benodigde documenten. Eventuele consequenties van het niet hebben van de vereiste reisdocumenten zijn dan ook voor je eigen rekening.

Reisdocumenten voor kinderen

Vanaf 26 juni 2012 dienen kinderen die naar het buitenland reizen, ongeacht de leeftijd, in het bezit te zijn van een eigen paspoort of ID kaart. Een bijschrijving van het kind in het paspoort van één van de ouders is vanaf deze datum niet meer geldig.

Tevens zijn er strenge regels in geval een kind alleen met de ouder reist wiens achternaam hij / zij niet draagt. De douane kan vragen om een kopie van de geboorteakte of het trouwboekje waaruit blijkt dat de meereizende persoon echt één van de ouders is. Gaat een kind op vakantie met anderen dan de eigen ouder(s), dan dient men in het bezit te zijn van een verklaring van beide ouders en kopieën van de paspoorten van beide ouders.

Reisdocumenten voor huisdieren

Indien je je huisdier meeneemt op vakantie, dien je er rekening mee te houden dat je ook voor je huisdier in het bezit dient te zijn van geldige en relevante reisdocumenten. Informeer bij je dierenarts voor meer informatie.

Veelgestelde vragen

 
Luchthaven transfer
+
Transfer De transfer van en naar je zonbestemming is vanaf november 2018 niet meer standaard inbegrepen bij je Neckermann Vliegvakantie. Je
 
Visum
+
Egypte Voor een reis naar Egypte dien je te beschikken over een geldig paspoort dat nog minimaal 6 maanden na aankomst in Egypte geldig is. Denk eraan dat
 
Stoel reserveren en Luchtvaartmaatschappij informatie
+
Kijk hier voor de luchtvaartmaatschappij informatie zoals bagage, online inchecken etc.
 
Je boeking wijzigen of annuleren
+
Je boeking kun je wijzigen of annuleren via onze afdeling Customer Contact op 023 5135 556 (voor dit nummer worden je gebruikelijke belkosten in
 
Contactgegevens en openingstijden
+
Hoofdkantoor Neckermann Vliegvakanties Thomas Cook Nederland B.V. Spicalaan 41 NL-2132 JG Hoofddorp Hoofdkantoor Neckermann Autovakanties,
Let op, Thomas Cook / Neckermann treedt op als tussenpersoon voor de ‘Hotels’ & ‘Stedentrips’ producten.
Hiervoor gelden afwijkende voorwaarden. Neem contact met ons op indien je vragen hebt over deze producten via onderstaande contactgegevens.


Indien je niet online kunt wijzigen of annuleren voor je Hotels’ & ‘Stedentrips’ boeking
Als je in je reisplan geen link voor Wijzigen of Annuleren kunt vinden of als je de wijziging of annulering niet online kunt voltooien, betekent dit doorgaans dat:

Neem contact met ons op voor hulp.