Klantenservice

x

Reisdocumenten voor kinderen

Vanaf 26 juni 2012 dienen kinderen die naar het buitenland reizen, ongeacht de leeftijd, in het bezit te zijn van een eigen paspoort of ID kaart. Een bijschrijving van het kind in het paspoort van één van de ouders is vanaf deze datum niet meer geldig.

Tevens zijn er strenge regels in geval een kind alleen met de ouder reist wiens achternaam hij / zij niet draagt of een alleenreizende ouder met dezelfde achternaam De douane kan vragen om een kopie van de geboorteakte of het trouwboekje waaruit blijkt dat de meereizende persoon echt één van de ouders is.

Gaat een kind op vakantie met anderen dan de eigen ouder(s), dan dient men in het bezit te zijn van een verklaring van beide ouders en kopieën van de paspoorten van beide ouders.

Vakantiegangers met een andere nationaliteit dan de Nederlandse, adviseren wij bij hun ambassade te informeren welke documenten zij nodig hebben. Het is belangrijk dat je zelf ook tijdig controleert of bovenstaande gegevens nog juist zijn. Dit geldt ook bij grensoverschrijdende excursies.

Wij willen je erop attenderen dat je te allen tijde zelf verantwoordelijk bent voor het hebben van de vereiste reisdocumenten.

Veelgestelde vragen

 
Je boeking wijzigen of annuleren
+
Je boeking kun je wijzigen of annuleren via onze afdeling Customer Contact op 023 5135 556 (voor dit nummer worden je gebruikelijke belkosten in
 
Stoel reserveren en Luchtvaartmaatschappij informatie
+
Kijk hier voor de luchtvaartmaatschappij informatie zoals bagage, online inchecken etc.
 
Luchthaven transfer
+
Transfer De transfer van en naar je zonbestemming is vanaf november 2018 niet meer standaard inbegrepen bij je Neckermann Vliegvakantie. Je
 
Visum
+
Egypte Voor een reis naar Egypte dien je te beschikken over een geldig paspoort dat nog minimaal 6 maanden na aankomst in Egypte geldig is. Denk eraan dat
 
Hoeveel bedraagt de aanbetaling van mijn vakantie?
+
Vindt een boeking langer dan 6 weken voor vertrek plaats? Dan dient voor een vliegreis als aanbetaling 15% van de reissom zsm te worden voldaan wanneer je
Let op, Thomas Cook / Neckermann treedt op als tussenpersoon voor de ‘Hotels’ & ‘Stedentrips’ producten.
Hiervoor gelden afwijkende voorwaarden. Neem contact met ons op indien je vragen hebt over deze producten via onderstaande contactgegevens.


Indien je niet online kunt wijzigen of annuleren voor je Hotels’ & ‘Stedentrips’ boeking
Als je in je reisplan geen link voor Wijzigen of Annuleren kunt vinden of als je de wijziging of annulering niet online kunt voltooien, betekent dit doorgaans dat:

Neem contact met ons op voor hulp.