Klantenservice

x

Faillissement Thomas Cook PLC

Aanvulling 24/9 : Update 23/ 9 21:20 uur 

 

Vluchten 24 september komen te vervallen.

Naar aanleiding van de aankondiging van het faillissement voor de Thomas Cook Group Plc. is in de afgelopen 24 uur gekeken naar mogelijkheden om de geboekte reizen bij Thomas Cook Nederland B.V. [Thomas Cook/Neckermann Reizen] uit te blijven voeren. Ondanks alle inspanningen is dit helaas niet gelukt. Daar komt bij dat het niet uit te sluiten is dat de klanten van Thomas Cook Nederland, die op korte termijn op vakantie gaan, geen gebruik kunnen maken van de door hen geboekte accommodatie.

 

Wij hebben daarom zojuist bij SGR een melding van financieel onvermogen gedaan. Dit betekent dat uw reis niet doorgaat. Alle vertrekken gepland op 24 september komen te vervallen. Voor verdere instructies verwijzen wij u naar www.sgr.nl.

 

Reizigers die vertrekken vanaf 25 september vinden meer informatie op de website van neckermann.nl en sgr.nl.

 

Wij vinden het enorm jammer dat wij de vakantie die u heeft geboekt, niet kunnen uitvoeren. Wij bieden onze welgemeende excuses aan voor deze situatie.

 

Voor reizen vanaf 25 september:

  • Heeft u zelf direct via Neckermann.nl een Neckermann reis geboekt (dus zonder tussenkomst van een reisbureau of reisagent)?

Neckermann werkt samen met Expedia voor het stedentripaanbod. Als u reis bij Expedia is geboekt dan zult u geen problemen ondervinden en gaan geboekte reizen gewoon door. Neem contact op met Expedia.


Heeft u niet via Expedia geboekt dan geldt het volgende:

  • Bent u op vakantie, is uw vakantie nog niet afgelopen en heeft u problemen met de accommodatie?
    Neem contact op via email neckermann@sgr.nl. Ondervindt u geen problemen? Blijf dan rustig van uw vakantie genieten. Neem alleen contact op in dringende gevallen.
  • Heeft u een vraag over uw terugvlucht?
    Neem dan contact op met de vliegmaatschappij waarmee u terugvliegt. De meeste vluchten zullen gewoon uitgevoerd worden. Kijkt u ook naar de actuele vluchtgegevens op de website van de luchthaven van vertrek. SGR heeft geen informatie over uw vlucht.
  • Gaat u nog op vakantie?
    Uw reis gaat niet door. U ontvangt binnenkort instructies voor het afwikkelen van uw claim. U kunt ook naar een bij SGR aangesloten reisbureau gaan en daar een andere reis uitzoeken onder verrekening van uw aanspraak op SGR. Uw reisbureau zal u verder helpen.


Heeft u via een reisagent of reisbureau een Thomas Cook reis geboekt?

  • Bent u op vakantie, is uw vakantie nog niet afgelopen en heeft u problemen met de accommodatie?
    Neem dan contact op met uw reisbureau of reisagent. Zij helpen u verder. Deze gegevens zijn te vinden op uw boekingsbevestiging/reisbescheiden. Ondervindt u geen problemen? Blijf dan rustig van uw vakantie genieten. Neem alleen contact op in dringende gevallen.
  • Heeft u een vraag over uw terugvlucht?
    Neem dan altijd contact op met de vliegmaatschappij waarmee u terugvliegt. Nagenoeg alle vluchten zullen gewoon uitgevoerd worden. Kijkt u ook naar de actuele vluchtgegevens op de website van de luchthaven van vertrek. SGR heeft geen informatie over uw vlucht.
  • Gaat u nog op vakantie?
    Neem dan contact op met uw reisbureau of reisagent voor een alternatief. Zij helpen u verder. Deze gegevens zijn te vinden op uw boekingsbevestiging/reisbescheiden. Vertrekt u niet op korte termijn (binnen 2 weken), wacht u dan nog even met contact opnemen, zodat het reisbureau of reisagent eerst de klanten die op korte termijn moeten vertrekken, kan helpen.

Informatie voor reisagenten volgt zo spoedig mogelijk.

 

 

 

 

Update 23/9 10.30 uur

Reactie Thomas Cook Nederland na het niet lukken van herkapitalisatie van de Thomas Cook Group plc

 

Thomas Cook Nederland betreurt dat de Thomas Cook Group Plc geen oplossing heeft gevonden voor haar financiële uitdagingen en faillissement heeft aangevraagd. Thomas Cook Group Plc. heeft 21 000 medewerkers en verzorgt jaarlijks de vakantie van 22 miljoen klanten.

 

Thomas Cook Nederland maakt deel uit van de continentaal-Europese organisatie. Deze organisatie heeft als belangrijkste markt Thomas Cook Duitsland. De Nederlandse organisatie bekijkt op dit moment welke mogelijke opties er zijn om de impact van het faillissement van de Thomas Cook Group Plc te beperken voor haar klanten en haar medewerkers.

We begrijpen dat dit heel wat vragen oproept bij onze klanten en stellen alles in het werk om dit zo goed mogelijk op te vangen. Klanten die hun Thomas Cook/Neckermann Reizen pakketreis geboekt hebben, zijn beschermd door het Stichting Garantiefonds Reizen [SGR].

 

In Nederland werken 200 mensen bij Thomas Cook en gaan jaarlijks circa 400.000 klanten met Thomas Cook/Neckermann Reizen op vakantie. We doen er alles aan om onze klanten en medewerkers zo goed mogelijk te begeleiden in deze moeilijke tijden.

 

Op dit moment worden geen nieuwe boekingen geaccepteerd.

 

  1. Q _ A herkapitalisatie van de Thomas Cook Group plc.docx

Veelgestelde vragen

 
Garantiefonds / SGR
+
Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) Thomas Cook Nederland B.V.(KvK nr. 33127166), handelend onder de merknaam Neckermann, is aangesloten bij SGR. U
 
Je boeking wijzigen of annuleren
+
Je boeking kun je wijzigen of annuleren via onze afdeling Customer Contact op 023 5135 556 (voor dit nummer worden je gebruikelijke belkosten in
 
Luchthaven transfer
+
Transfer De transfer van en naar je zonbestemming is vanaf november 2018 niet meer standaard inbegrepen bij je Neckermann Vliegvakantie. Je
 
Visum
+
Egypte Voor een reis naar Egypte dien je te beschikken over een geldig paspoort dat nog minimaal 6 maanden na aankomst in Egypte geldig is. Denk eraan dat
 
Gratis Omboeken 2019
+
Je vakantie vroegboeken eng? Niet bij Neckermann, want mocht jij je later bedenken dan boek je toch gewoon je vakantie gratis om ! Vanochtend geboekt en
Let op, Thomas Cook / Neckermann treedt op als tussenpersoon voor de ‘Hotels’ & ‘Stedentrips’ producten.
Hiervoor gelden afwijkende voorwaarden. Neem contact met ons op indien je vragen hebt over deze producten via onderstaande contactgegevens.


Indien je niet online kunt wijzigen of annuleren voor je Hotels’ & ‘Stedentrips’ boeking
Als je in je reisplan geen link voor Wijzigen of Annuleren kunt vinden of als je de wijziging of annulering niet online kunt voltooien, betekent dit doorgaans dat:

Indien uw vlucht wordt uitgevoerd door een low cost carrier (zoals o.a. EasyJet, Vueling, Ryanair) dient u, in geval van een wijziging, direct contact op te nemen met de betreffende luchtvaarmaatschappij.
Wij hebben geen directe toegang tot de boekingssystemen van deze luchtvaartmaatschappijen.


Neem contact met ons op voor hulp.