Klantenservice

x

Voorwaarden Neckermann Flex

Neckermann FLEX – Afwijkende bepalingen ANVR-Reisvoorwaarden
Op basis van artikel 6 lid 1 onder a en artikel 12 lid 2 van de ANVR-Reisvoorwaarden kunnen organisatoren van cruises, lijndienstreizen, rondreizen, avontuurlijke reizen en reizen buiten Europa en de Middellandse Zeelanden afwijken van het bepaalde in artikel 6 lid 1 en artikel 12 lid 1. Zij dienen deze afwijkende bepalingen vooraf duidelijk aan de reiziger kenbaar te maken. Hieronder wordt aangegeven welke afwijkingen voor het product Neckermann FLEX door Neckermann vastgesteld zijn:

Betaling:
In afwijking van artikel 6 lid 1 onder a van de ANVR-Reisvoorwaarden dient bij de totstandkoming van de overeenkomst een aanbetaling van 30% van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan.

Annulering door de reiziger:
In afwijking van artikel 12 van de ANVR-Reisvoorwaarden is de reiziger, naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:

 -  bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;

 -  bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;

 -  bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 55% van de reissom;

 -  bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 65% van de reissom;

 -  bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 90% van de reissom;

 -  bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 95% van de reissom;
 -  bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom

 
Als aanvulling hierop wordt gesteld dat de annuleringskosten te allen tijde de verschuldigde annuleringskosten van de betrokken luchtvaartmaatschappij bedragen. Indien deze kosten hoger zijn dan de hierboven genoemde aanbetaling of wel percentages van de reissom, dan worden de annuleringskosten met dit bedrag vermeerderd. Onze reisadviseurs kunnen je hierover informeren.

Transfer:
Bij een Neckermann Flex boeking is geen transfer inbegrepen. Op sommige bestemmingen is het mogelijk om deze bij te boeken.

Direct definitief:
In tegenstelling tot de overige Neckermann producten, is een boeking van een Neckermann FLEX reis direct definitief. Het is dus niet mogelijk een boeking van een Neckermann FLEX reis kosteloos te wijzigen of te annuleren. Ook is het niet mogelijk een bestaande boeking van een Neckermann FLEX reis te wijzigen. Een wijziging van een bestaande boeking van een Neckermann FLEX reis wordt beschouwd als een annulering van de oorspronkelijke reis en boeking van een nieuwe reis. De annuleringsvoorwaarden uit deze Afwijkende bepalingen ANVR-Reisvoorwaarden zijn dan van toepassing.

Maximaal aantal passagiers per reserveringsnummer:
Per reserveringsnummer wordt voor maximaal 9 personen een Neckermann FLEX reis geboekt.

Klik hier voor de reisvoorwaarden van het Neckermann Flex product

 

Veelgestelde vragen

 
Luchthaven transfer
+
Transfer De transfer van en naar je zonbestemming is vanaf november 2018 niet meer standaard inbegrepen bij je Neckermann Vliegvakantie. Je
 
Visum
+
Egypte Voor een reis naar Egypte dien je te beschikken over een geldig paspoort dat nog minimaal 6 maanden na aankomst in Egypte geldig is. Denk eraan dat
 
Stoel reserveren en Luchtvaartmaatschappij informatie
+
Kijk hier voor de luchtvaartmaatschappij informatie zoals bagage, online inchecken etc.
 
Je boeking wijzigen of annuleren
+
Je boeking kun je wijzigen of annuleren via onze afdeling Customer Contact op 023 5135 556 (voor dit nummer worden je gebruikelijke belkosten in
 
Contactgegevens en openingstijden
+
Hoofdkantoor Neckermann Vliegvakanties Thomas Cook Nederland B.V. Spicalaan 41 NL-2132 JG Hoofddorp Hoofdkantoor Neckermann Autovakanties,
Let op, Thomas Cook / Neckermann treedt op als tussenpersoon voor de ‘Hotels’ & ‘Stedentrips’ producten.
Hiervoor gelden afwijkende voorwaarden. Neem contact met ons op indien je vragen hebt over deze producten via onderstaande contactgegevens.


Indien je niet online kunt wijzigen of annuleren voor je Hotels’ & ‘Stedentrips’ boeking
Als je in je reisplan geen link voor Wijzigen of Annuleren kunt vinden of als je de wijziging of annulering niet online kunt voltooien, betekent dit doorgaans dat:

Neem contact met ons op voor hulp.