Klantenservice

x

Tips voor je vakantie

Wij vinden het belangrijk dat onze klanten goed geïnformeerd op reis gaan. In die informatievoorziening willen wij graag een actieve rol spelen. Want ook jij kunt een bijdrage leveren aan duurzaam toerisme door tijdens je vakantie op verantwoorde wijze van de natuur te genieten en de lokale gebruiken te respecteren.

Onderstaand vindt je een aantal tips op welke wijze wij gezamenlijk kunnen bijdragen aan een beter milieu en de bescherming van onze vakantiebestemmingen en -nog veel belangrijker- hoe we deze voor de toekomst kunnen behouden.


Wees voorzichtig met onze natuur

Het motto voor elke reizende consument zou moeten zijn “laat het beter achter dan dat je het hebt aangetroffen…”

Kijk wat je weggooit. Denk aan het gevaar van vuur in warme en droge gebieden/landen. Recycle waar mogelijk.

Respecteer lokale tradities en mensen

Observeer en respecteer de normen en waarden van de lokale bevolking m.b.t. kleding en cultuur. Uiteraard is het jouw vakantie maar je bent te gast bij hen.

  • Vraag altijd of je een foto mag maken van degene die je wilt fotograferen.
  • Ding af met humor: afdingen is leuk, maar onthoud dat wat voor jezelf wellicht een klein bedrag kan zijn, voor de verkoper misschien van essentieel belang is. Ons advies: “Meet in the middle”.
  • Geef geen geld, cadeautjes aan bedelende kinderen: het geeft misschien een goed gevoel, maar we beseffen niet dat we hierdoor meewerken aan een wellicht veel groter probleem achter de schermen. Denk eens aan de ondersteuning van een lokaal goed doel of schooltje. Vaak hebben zij deze ondersteuning hard nodig.
  • Koop lokale producten en maak gebruik van lokaal aangeboden services: eet bijvoorbeeld in lokale bars of eetcafe’s. Vraag naar lokale excursies met lokale begeleiding: deze mensen beschikken tenslotte over de meeste kennis!

 

Verminder het gebruik van natuurlijke bronnen

Neem een snelle douche i.p.v. een bad; hergebruik handdoeken; doe de lichten en de airco uit als je weggaat; probeer de lokale busservice of huur een fiets. Op deze wijze zie je ook nog eens veel meer van uw vakantieland!

Souvenirs uit de natuur

Neem alsjeblieft geen puur-natuur souvenirs mee. Wilde bloemen of planten, stenen of schelpen moeten blijven waar ze horen. Zo kunnen ook andere mensen er van genieten.

Koop nooit producten van beschermde planten of dieren

Onder deze categorie vallen ook hardhout, koraal, schelpen, zeesterren, ivoor, bont, veren, huiden, been, tanden, eieren, reptielen en schildpadden. Voor meer informatie over beschermde dieren en planten kijk je op de site: WWF-UK Souvenir Alert Campaign

Wees alert op misbruik van kinderen

Wij steunen actief de ANVR en ECPAT-NL in de bestrijding van kinderprostitutie in vakantielanden. Wij nodigen je uit met ons alert te zijn op het misbruik van kinderen. Als je een incident ziet of iets vermoedt, kun je te allen tijde je reisleiding contacten. Zij zullen dan verder actie ondernemen. Je kunt ook online (anoniem) een melding maken bij www.meldkindersekstoerisme.nl.

Veelgestelde vragen

 
Luchthaven transfer
+
Transfer De transfer van en naar je zonbestemming is vanaf november 2018 niet meer standaard inbegrepen bij je Neckermann Vliegvakantie. Je
 
Visum
+
Egypte Voor een reis naar Egypte dien je te beschikken over een geldig paspoort dat nog minimaal 6 maanden na aankomst in Egypte geldig is. Denk eraan dat
 
Stoel reserveren en Luchtvaartmaatschappij informatie
+
Kijk hier voor de luchtvaartmaatschappij informatie zoals bagage, online inchecken etc.
 
Je boeking wijzigen of annuleren
+
Je boeking kun je wijzigen of annuleren via onze afdeling Customer Contact op 023 5135 556 (voor dit nummer worden je gebruikelijke belkosten in
 
Contactgegevens en openingstijden
+
Hoofdkantoor Neckermann Vliegvakanties Thomas Cook Nederland B.V. Spicalaan 41 NL-2132 JG Hoofddorp Hoofdkantoor Neckermann Autovakanties,
Let op, Thomas Cook / Neckermann treedt op als tussenpersoon voor de ‘Hotels’ & ‘Stedentrips’ producten.
Hiervoor gelden afwijkende voorwaarden. Neem contact met ons op indien je vragen hebt over deze producten via onderstaande contactgegevens.


Indien je niet online kunt wijzigen of annuleren voor je Hotels’ & ‘Stedentrips’ boeking
Als je in je reisplan geen link voor Wijzigen of Annuleren kunt vinden of als je de wijziging of annulering niet online kunt voltooien, betekent dit doorgaans dat:

Neem contact met ons op voor hulp.