Klantenservice

x

Luchthaven transfer

Transfer

De transfer van en naar je zonbestemming is vanaf november 2018 niet meer standaard inbegrepen bij je Neckermann Vliegvakantie. Je bustransfer of prive transfer kan je online bijboeken of via ons callcenter op 023 5135 556. 

Bij aankomst op de luchthaven van je zonbestemming wordt je ontvangen door een medewerker van de Thomas Cook / Neckermann service (voor Neckermann Stedentrips is geen transfer inbegrepen of bij te boeken). Hij of zij verwijst je naar de transferbus, die je naar je accommodatie brengt. In de meeste gevallen zal de medewerker niet meereizen in de bus.

In sommige gevallen kan het voorkomen dat de bus niet tot de voordeur van je hotel of appartement kan komen. In dat geval moet je de laatste meters te voet afleggen met je bagage. De transferbus zal je veelal niet rechtstreeks naar je geboekte accommodatie brengen, maar onderweg ook bij andere accommodaties gasten afzetten. In sommige gevallen worden aankomsten van verschillende vluchten met een gecombineerde transfer uitgevoerd, wat kan betekenen dat je transferbus wachttijd heeft voordat naar je accommodatie wordt vertrokken. Uiteraard heeft dit gevolgen voor je transfertijd. Ook voor de transfer tijdens de terugreis geldt dat deze langer kan duren vanwege de route langs diverse hotels.Het combineren van vluchten kan tot gevolg hebben dat je op de luchthaven meer tijd hebt voordat jouw vlucht vertrekt.

Er worden geen transfers aangeboden tussen de verschillende accommodaties indien je tijdens je vakantie in meerdere accommodaties verblijft.

Vanaf 48 uur voor de geplande vertrektijd, kun je je ophaaltijd bij het hotel downloaden via de website http://traveller.thomascookincoming.com./#/ Klik op 'pick up' geef het reserveringsnummer in en de ophaaltijd wordt getoond. 
Een dag voor de terugreis vind je op het mededelingenbord bij de receptie van jouw hotel hoe laat jouw transferbus bij je hotel aankomt. Omdat de bus op de terugreis naar de luchthaven ook via verschillende hotels rijdt om andere Neckermann gasten op te halen, kan de reistijd langer zijn dan wanneer je rechtstreeks rijdt. Omdat ook tijdens de terugreis vluchten gecombineerd worden in één transferbus, kan het zijn dat je vroeger op de luchthaven bent dan noodzakelijk.
Ca. 48-24 uur voor aanvang van de terugreis ontvang je dan van ons de ophaaltijd. Je kunt natuurlijk ook contact met ons opnemen per telefoon, sms of e-mail.

Bijzondere bagage
Bijzondere bagage zoals een golftas, een surfplank of fiets, een rolstoel of een huisdier, kan niet altijd mee in de transferbus. Dit heeft te maken met gebrek aan ruimte of met plaatselijke wettelijke voorschriften. Extra kosten voor het transport van bagage die niet mee kan, zijn voor je eigen rekening. Tevens kunnen extra kosten worden berekend, indien de bijzondere bagage wel in de transferbus mee kan. De luchtvaartmaatschappij brengt in bijna alle gevallen voor bijzondere bagage extra kosten in rekening.

Je bagage tijdens de transfer

Wij wijzen je erop dat je zelf verantwoordelijk bent voor het in- en uit de transferbus laden van je bagage. Zeer dikwijls zullen medewerkers van agentschappen of accommodaties je bagage in en uit de bussen laden, maar je dient zelf in het oog te houden dat je bagage hierbij niet zoekraakt of vergeten wordt.

Optionele vluchten / transfers bij autoreizen en stedentrips

Let op: bij autovakanties, Flex reizen en citytrips met optionele vluchten bijgeboekt, is géén transfer inbegrepen, tenzij deze optioneel is bijgeboekt.

Bij aankomst op de luchthaven word je bijna altijd ontvangen door een vertegenwoordiger van Neckermann, die je herkent aan het oranje/grijze uniform voorzien van het herkenbare Neckermann logo. Het kan zijn dat zij uit naam van Thomas Cook werken in plaats van Neckermann, echter is het Neckermann logo altijd te herkennen. Indien jouw vakantieboeking een bustransfer bevat, verwijzen zij je naar jouw bus. In je reisbescheiden vind je of je een vakantie in- of exclusief een bustransfer hebt geboekt. Heb je via Neckermann aan taxi geboekt? Vraag dan de vertegenwoordiger van Neckermann naar verdere aanwijzingen. Mocht je zelf een taxi of een huurauto hebben geboekt, dan volg je de borden op de luchthaven om bij de betreffende locatie te komen.

Gecombineerde bustransfers
Soms worden aankomsten van verschillende vluchten met een gecombineerde transfer uitgevoerd. Hierdoor kan het zijn dat je even moet wachten voordat jouw bus naar jouw hotel vertrekt.

Busvervoer naar je hotel
Heb je een bustransfer bij je vakantie geboekt? Gebruik dan de ontvangen (bus)vouchers en neem plaats in de bus. Deze brengt je zonder begeleiding naar je verblijf. Afhankelijk van de ligging van je hotel, moet je nog één of enkele meters lopen, zodat de bus zonder oponthoud andere passagiers ook zo snel mogelijk naar hun verblijf kan brengen. De duur van de transfers zijn onderhevig aan de omstandigheden van het moment, waardoor de tijden zoals vermeld in de brochure, kunnen afwijken.

Bagage in en uit de bus laden
Meestal laden medewerkers van agentschappen of accommodaties jouw bagage in en uit de bus, echter ben er zelf verantwoordelijk voor dat jouw bagage hierbij niet zoekraakt/vergeten wordt. Bijzondere bagage (surfplank/golftas/fiets/rolstoel/huisdier) kan meestal niet mee in de transferbus vanwege ruimtegebrek of plaatselijke wettelijke voorschriften. Voor bijzondere bagage dat wel mee kan, kan zal ter plaatse een bedrag gevraagd worden. Kosten voor het transport van bagage dat niet mee kan, zijn voor eigen rekening.

Het transfer van je hotel naar de luchthaven
Een dag voor de terugreis vind je op het mededelingenbord bij de receptie van jouw hotel hoe laat jouw transferbus bij je hotel aankomt. Omdat de bus op de terugreis naar de luchthaven ook via verschillende hotels rijdt om andere Neckermann gasten op te halen, kan de reistijd langer zijn dan wanneer je rechtstreeks rijdt.
Omdat ook tijdens de terugreis vluchten gecombineerd worden in één transferbus, kan het zijn dat je vroeger op de luchthaven bent dan noodzakelijk.

Bustransfer of privetransfer bijboeken

Heb jij een vakantie zonder transfer geboekt? Dan kun je alsnog je transferbus bijboeken via het call center van Neckermann: 023 5135 556 of via onze chat.

Veelgestelde vragen

 
Je boeking wijzigen of annuleren
+
Je boeking kun je wijzigen of annuleren via onze afdeling Customer Contact op 023 5135 556 (voor dit nummer worden je gebruikelijke belkosten in
 
Luchthaven transfer
+
Transfer De transfer van en naar je zonbestemming is vanaf november 2018 niet meer standaard inbegrepen bij je Neckermann Vliegvakantie. Je
 
Visum
+
Egypte Voor een reis naar Egypte dien je te beschikken over een geldig paspoort dat nog minimaal 6 maanden na aankomst in Egypte geldig is. Denk eraan dat
 
Stoel reserveren en Luchtvaartmaatschappij informatie
+
Kijk hier voor de luchtvaartmaatschappij informatie zoals bagage, online inchecken etc.
 
Contactgegevens en openingstijden
+
Hoofdkantoor Neckermann Vliegvakanties Thomas Cook Nederland B.V. Spicalaan 41 NL-2132 JG Hoofddorp Hoofdkantoor Neckermann Autovakanties,
Let op, Thomas Cook / Neckermann treedt op als tussenpersoon voor de ‘Hotels’ & ‘Stedentrips’ producten.
Hiervoor gelden afwijkende voorwaarden. Neem contact met ons op indien je vragen hebt over deze producten via onderstaande contactgegevens.


Indien je niet online kunt wijzigen of annuleren voor je Hotels’ & ‘Stedentrips’ boeking
Als je in je reisplan geen link voor Wijzigen of Annuleren kunt vinden of als je de wijziging of annulering niet online kunt voltooien, betekent dit doorgaans dat:

Neem contact met ons op voor hulp.